News & Views

Energetická společnost pozvala skeptiky, aby si vyzkoušeli život s větrnými turbínami /

Dánská energetická společnost Andel vyzývá skeptiky, aby zvážili, jak se žije s větrnou energií a zve je, aby strávili dvě noci v domech v sousedství turbín

Podle analýzy Norstat pro dánskou energetickou a kabelovou společnost Andel se 85 % lidí, kteří jsou proti větrným elektrárnám ve svém okolí, domnívá, že turbíny mohou způsobovat přílišný hluk.

V září 2023 pozvala energetická společnost Dány, aby strávili několik nocí v domech v sousedství větrných turbín a zbavili se tak předsudků a pochybností.

Kampaň Windy Retreats vznikla ve spolupráci s kodaňskou agenturou Robert/Boisen & Like-minded a představuje devadesáti sekundový film, který zachycuje zkušenosti skutečných lidí žijících v sousedství větrných turbín. Film obsahuje rozhovory s Larsem a Lotte z Jižního Zélandu, Joachimem ze Západního Jutska, Jonasem z Velké Kodaně a Ole z Lollandu. Všichni říkají, že navzdory předchozím pochybnostem nevnímají větrné turbíny jako nepříjemnost. 

V rámci této iniciativy dávají lidé své domy k dispozici během podzimních prázdnin (konec října) a zájemci mohou strávit dvě noci v sousedství větrných turbín zdarma. Počet míst je omezený a v případě přeplnění Andel možnost pobytu v domech vylosuje.

online ads posts fb ig 1080x1080px fyn 1

Reklama ke kampani běžěla na místních televizních kanálech, kampaň se dostala i na OOH a na sociálních sítích. Značka na svých webových stránkách také zveřejnila seznam pronajímaných nemovitostí, které se nacházejí v blízkosti větrných turbín, napříč celým Dánskem, aby si lidé mohli vybrat, pokud by se jim ubytování Windy Retreat nepodařilo získat.

Contagious Insight /

Překonání překážek / Windy Retreats představuje pro firmu Andel chytrý způsob, jak vyvrátit mýty o větrných turbínách, aby mohla i nadále plnit své závazky směrem k ekologičtější budoucnosti. Vzhledem k přesvědčení Dánů, že větrné turbíny dělají hluk, dává dokonalý smysl vyzvat skutečné lidi, aby hovořili o realitě větrné energie a povzbudili tak ostatní, aby se o ní přesvědčili na vlastní oči. To je ten nejlepší způsob, jak podobné mýty vyvrátit.

Společnost Andel se zavázala investovat do roku 2035 90 miliard dánských korun (12,6 miliardy USD) do projektů na podporu obnovitelných zdrojů energie, jako je rozvoj větrné a solární energie a nabíjecí infrastruktury. V září 2023 oznámily společnosti Andel a Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) strategické partnerství, jehož cílem je spolupráce na dvou návrzích větrných elektráren na moři. Aby však Andel mohla pokračovat v investicích do obnovitelných zdrojů energie a rychle podpořit dánský cíl snížit do roku 2030 emise skleníkových plynů o 70 %, potřebuje mít na své straně lidi, aby odpůrci z řad obyvatel nezdržovali nebo nezastavovali výstavbu větrných turbín. Jak lépe je získat na svou stranu, než nechat lokální obyvatele promluvit o svých zkušenostech s větrnou energií? 

Přesvědčte se sami / Andel lidem nejen říká, že větrné turbíny nedělají velký hluk, ale názorně jim to ukazuje. Rikke Trikker, senior viceprezident Andel, ve svém prohlášení uvedl: „Chceme vyvolat dialog a diskusi a doufáme, že naše kampaň pomůže vyvrátit některé mýty, se kterými se pravidelně setkáváme. Nestačí jen sdělovat fakta. Pokud chceme změnit postoje, musíme poskytnout osobní zkušenosti a konkrétní příležitosti, jak si to jít vyzkoušet na vlastní kůži. Využití dovolené jako způsobu, jak ukázat její smysl, je překvapivý a kreativní PR-nápad. I kdyby lidé nabídku Andel nevyužili, důvěryhodnost kampaně a autenticita skutečných lidí, kteří v reklamách vystupují, pomáhají šířit poselství, že větrná energie není tak hlučná, jak se lidé obávají. Energetická značka také rozšiřuje tuto myšlenku mimo Windy Retreats a upozorňuje na řadu dalších míst, která se nacházejí v blízkosti větrných turbín, pokud by někdo chtěl tvrzení Andel ověřit.

Evropská energetická společnost Iberdrola čelila podobnému problému ve Francii, když se po expanzi do této země v roce 2019 potýkala s nízkým povědomím o značce na francouzském trhu. V roce 2022 proměnila značka turnikety v metru ve větrné turbíny, aby prezentovala svůj závazek k obnovitelné energii a zdůraznila svou přítomnost. Obě energetické značky vyzývají místní obyvatele, aby se s větrnými turbínami seznámili pomocí kampaní typu „přesvědčte se sami“, které mají lidem pomoci pochopit podrobnosti fungování větrné energie, ať už jde o princip nebo o to, jak se žije v blízkosti podobné elektrárny.

Získejte členství v Contagious /

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout