Kampaň týdne

Contagious

4. srpna 2019

Kampaň týdne: Deutsche Bahn, No Need to Fly – Around the World in Germany 

Německý železniční dopravce zvýšil své tržby o 24 %. Použil fotografie srovnávající destinace a podpořil cestování do okolí.

Německé dráhy (Deutsche Bahn) využily fotografie fotogenických německých lokací, které se nápadně podobají slavným zahraničním turistickým destinacím, aby inspirovaly Němce ke strávení dovolené v jejich vlasti.

Podle Německých drah jezdí na dovolenou do zahraničí 72 % Němců. Dopravce chtěl proto Němcům ukázat, že „prázdniny doma“ mohou být stejně zajímavé jako ty strávené v zahraničí, navíc podstatně šetrnější.

Ve spolupráci s agenturou Ogilvy Germany a Getty Images použily Německé dráhy algoritmus, s jehož pomocí identifikovaly místa s největší vizuální shodou s ikonickými mezinárodními památkami.

Potom zapojily data z Facebooku a přesně zacílily na zájemce o výpravy do vybraných destinací podle Instagramu a Facebooku. Nakonec prostřednictvím geo-lokační technologie a Google vyhledávání zobrazovaly vybraným uživatelům spoty s aktuálními nejlevnějšími cenami, které je mohou přenést na dvě báječná místa (jedno v Německu a jedno v zahraničí). Cena zohledňovala polohu uživatele a jeho nejbližší letiště. Video kampaně srovnávalo v některých případech i tisíci eurové letenky do destinací jako jsou Benátky, Vancouver nebo Tokyo, s cenou vlakové jízdenky za 19 euro, která je doveze na podobné místo v Německu. Během prvních 13 dní kampaně vzniklo 750 unikátních reklam.

Výsledky / Podle případového videa vykázala propagace No Need to Fly – Around the World in Germany konverzi v řádu 6,61 % a zasloužila se o 24% nárůst tržeb značky.

Contagious Insight

Prázdniny na Instagramu / Instagram a Facebook mají obrovský vliv na rozhodování mladých lidí. Zejména na to, kam vyrazí na dovolenou. Zpráva o vlivu sociálních médií na turismus z roku 2018, kterou zpracovala směnárenská společnost sídlící v Londýně, uvádí že cílovou destinaci 37 % lidí starých 18-34 let ovlivnilo rozhodnutí provedené na základě sociálních médií, která jsou zdrojem inspirace, mohou ale také zapříčinit upřednostňování jedné destinaci na úkor jiných. Ta samá studie zjistila, že se 31 % zúčastněných domnívá, že dokumentace z cest na sociálních sítích je stejně důležitá jako prázdniny samotné. Německé dráhy v kampani zdůrazňují, že skutečné životní zkušenosti jsou se světem sociálních médií vnitřně provázané a že každý jeden z nás ovlivňuje životy ostatních.

Souboj cen / Německé dráhy v kampani představily své lokální destinace nejen jako velmi atraktivní pro sdílení na sociálních sítích, ukázaly navíc také o kolik jsou levnější a dostupnější oproti cestování letadlem. Stačilo pouze zobrazit cenu standardní vlakové jízdenky vedle o mnoho vyšších cen za zahraniční letenky. Devatenácti eurová příležitost vyrazit vlakem za zážitkem je pak najednou mnohem lákavější. Kampaň ukazuje lidem možnost, jak si užít zábavnou dovolenou, která vypadá dobře na fotkách, aby kamarádi záviděli, a navíc šetří nějaké peníze na horší časy.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.